Co je klíčem ke zdravým kostem? Odborné studie potrvdily, že vápník to není! Perfektní doporučení




Až dosud lidé věřili, že základem zdravých kostí je minerální vápník. Proto se doporučuje, aby starší lidé nebo lidé s tendencí k osteoporóze konzumovali potraviny s vysokým obsahem vápníku nebo je přidávali ve formě přísad do svých potravin.

Kosti

Moderní výzkum však potvrzuje, že vápník by neměl být nejdůležitějším minerálem, pokud jde o zdravé a silné kosti.
Minerál, který udržuje kosti v dobré kondici, je vlastně hořčík. Kosti obsahují více vápníku než hořčíku, ale hořčík je minerál, který zajišťuje jejich sílu.
Jinými slovy, vypadá to, že budujeme dům. Dům má mnohem více cihel než cementu a je to cement, který je látkou, která drží celý dům dohromady.
Potraviny s vysokým obsahem hořčíku zahrnují hlavně sezam, špenát, brokolici, bazalku a slunečnicová semena.

Nežádoucí účinky vysokého vápníku v těle

Když se v těle vyskytují vysoké hladiny vápníku, zvyšuje se riziko srdečního záchvatu, zejména u žen.
Jak uvádí Nadace pro národní osteoporózu, doplňky vápníku se neshodují s obsahem vápníku v potravinách.
Jestliže užíváte příliš mnoho vápníku, zvyšujete riziko ledvinových kamenů a dalších zdravotních komplikací, kromě rizika srdečních onemocnění.
Pasterizované mléko, jako doplňky stravy s vápníkem (vápník), obsahuje hodně uhličitanu vápenatého. Tato sloučenina vápníku je velmi málo absorbována v těle, pokud není současně přítomen chelát, jako je kyselina citronová.
Další studie z roku 2007 potvrdila, že vápník ve stravě má ​​mnohem lepší účinky než doplňky vápníku, zejména u žen po přechodu.

Studie hořčíku

Výzkumný pracovník Abrams a Baylor z Lékařské fakulty provedl studii, která zkoumala spotřebu a vstřebávání hořčíku v dětství.
Výsledek ukázal, že hořčík byl mnohem účinnější než vápník při udržování zdravé kostní struktury.

Jak říká výzkumný pracovník Abrams:

“Dietní hořčík může být velmi důležitým, ale stále poměrně nerozpoznaným faktorem mineralizace kostí u dětí. Zdravé množství živin je nezbytné pro zdravý vývoj kostí dítěte a jedním z nich je hořčík. Vápník je důležitý, ale pro děti, jejichž příjem vápníku není příliš nízký, je méně důležitý než hořčík. “

Od té doby se obává, že vápník se aktivně inzeruje jako důležitá látka pro kosti, ne však o hořčíku.

Poradenství pro rodiče a seniory

Z tohoto důvodu jsou rodiče povzbuzováni, aby daly svým dětem dostatek hořčíku v dětství, aby udrželi zdravý růst a rozvoj kostí.
Kromě jeho významu pro děti je nutný také hořčík, aby se zabránilo výskytu zvětšených zlomenin kostí u dospělých.
Jedna zpráva Catherine M. Reedové a jejích kolegů z univerzity v Memphisu uvádí, že starší lidé by se měli snažit konzumovat více hořčíku.
Ideální poměr hořčíku a vápníku ve stravě by měl být 1: 1. Poměr 1: 2 (1 díl hořčíku na 2 díly vápníku) je také přijatelný. Bohužel dnes není nic neobvyklého v poměru 10: 1 na úkor hořčíku.
To znamená, že zatímco vápník je v těle bohatý, často ho neobsahuje hořčík.

Použití a dávkování hořčíku

Pokud hledáte potraviny, které mají vysoký obsah hořčíku, kontaktujte hlavně ořechy: vlašské ořechy, lískové ořechy, pekanové plody, kakao, semena a zelenou listovou zeleninu.
Můžete také použít sůl Epsom, například ve vaně.
Nicméně je nejlepší používat hořčík interně. Pokud nemůžete dosáhnout toho dost ve stravě, mohou být také zohledněny doplňky stravy.
Ideální denní příjem pro dospělé je mezi 350 a 400 mg hořčíku denně. Pro děti používejte váhu. Můžete je použít s jídlem nebo s prázdným žaludkem.
Přesná úroveň hořčíku v těle je obtížná. Je to proto, že pokud je krev nízká, tělo ji začne zničit z kosti.
Z tohoto důvodu nemusí krevní test ukázat svůj nedostatek. Nicméně, s jeho zhoršením, jsou ksoti křehké.



Byl tento návod užitečný?



Komentáře

Doporučené články

Toto cvičení jsem dělala jen jednou za 2 dny: Hned mě přestal bolet záda!

Pravidla výsadby ozimého česneku: Sklizeň budete rozdávat celé rodině, protože budete mít na kila!

Toto poraďte každému, komu v lete opúchajú nohy: Overené, odskúšané, toto zaberá najrýchlejšie!

Mám už dávno po 50-tce, ale až dnes vím, na co ve skutečnosti slouží spodní zásuvka na troubě: Tušili jste o tom?

Připáleniny a mastnota zmizí doslova před očima: Domácí trik, jak vyčistit i velmi zanedbané hořáky na sporáku!

Díky tomuto mi už měsíce nekvetla orchidej: Pěstitel mi poradil zaručený způsob, jak rychle rozkvést i starou rostlinu!

Smíchejte obyčejný ocet s cukrem, pracím mýdlem a dobře si zapamatujte tento recept: Poklad do každé domácnosti!

Přírodní čistič pro játra: 2 lžíce tohoto nápoje denně, játra funguje jako v 20-tce a cholesterol v normě!

Tohle poraďte každému, koho trápí bolavé klouby a zvláště kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc!

Zapomeňte na drahé léky z lékárny, mezi kořením máte hotový poklad: Tymián likviduje viry, oregano zabírá na kašel a kmín zastaví rýmu!

Nepřidávejte ji jen do limonád: Nejlepší bylinka na hubnutí a pro zdravé srdce, cévy a pokožku – všímat by si ji měli hlavně ženy !

Toto řekněte každému, koho trápí kříže a bolavé kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc !!