Jak se chránit před rakovinou tlustého střeva? 4 rady od lékaře




V dnešní hektické době je jedním z nejčastějších zhoubných onemocnění rakovina tlustého střeva a právě proto je důležité se věnovat prevenci.

Faktory rakoviny tlustého střeva

Tyto faktory můžeme dělit do dvou skupin.
Skupinu faktorů, které bohužel ovlivnit nemůžeme je genetika a věk.
Druhou skupinu faktorů, ale ovlivnit můžeme a to je strava, alkohol, kouření a pohyb.
Pokud se s touto nemocí potýká někdo z vaší rodiny, prevence by u vás měla být naprostou samozřejmostí stejně jako pravidelné prohlídky u doktora.

Strava

Riziko tohoto onemocnění se výrazně snižuje pokud se správně a vyváženě stravujete.

  • ovoce a zelenina – povinná část vašeho jídelníčku – zejména brokolice, zelí, celer,
  • dýně, brambory apod.
  • antioxidační potraviny jsou také velice prospěšné
  • omezit by jste měli – uzeniny, bílou mouku, sladkosti, červené maso
  • vyhnout by jste se měli – smaženým pokrmům
  • důležité vitamíny – C, E, vápník a další

Trávení

V našich střevech se odehrávají nejrůznější procesy, které jsou podporovány různými složkami a organismy.

  • Probiotika podporují zdraví sliznice střev, metabolismus, ochranu před škodlivými látkami a mnohé další – tyto funkce podpoříte zejména mléčnými výrobky
  • Vláknina – napomáhá k pravidelnému vylučování, předchází zácpě a dalším střevním problémům

Pohyb

Nejen že pohyb prospívá kostem, svalům, srdci nebo třeba plicím, pohyb výrazně podporuje náš metabolismus a tím pádem i chod našich střev.
Průchod potravy trávicím traktem trvá mnohem déle pokud máte nedostatek pohybu. Čím déle tento proces trvá, tím více riskujete, že je vaše tělo vystaveno škodlivým látkám.
Minimální doba pohybu denně by měla být cca 30 minut. Může to být procházka, cyklistika, běh, či týmový sport. Aktivita, kterou si vyberete je jen na vás a měla by se stát nedílnou součástí vašeho dne.

Mentální zdraví

Mentální zdraví a psychohygiena je stejně tak důležitá jako vaše fyzické zdraví.

  • relax, odbourávání stresu, psychická pohoda jsou velmi důležité pro celkové zdraví vašeho těla
  • je známo, že stres velice negativně působí na trávicí systém a tak by jste se mu měli co nejvíce vyhýbat
  • jóga je jedna z aktivit, která velmi prospívá vašemu fyzickému i psychickému zdraví


Byl tento návod užitečný?



Komentáře

Doporučené články

Toto cvičení jsem dělala jen jednou za 2 dny: Hned mě přestal bolet záda!

Pravidla výsadby ozimého česneku: Sklizeň budete rozdávat celé rodině, protože budete mít na kila!

Toto poraďte každému, komu v lete opúchajú nohy: Overené, odskúšané, toto zaberá najrýchlejšie!

Mám už dávno po 50-tce, ale až dnes vím, na co ve skutečnosti slouží spodní zásuvka na troubě: Tušili jste o tom?

Připáleniny a mastnota zmizí doslova před očima: Domácí trik, jak vyčistit i velmi zanedbané hořáky na sporáku!

Díky tomuto mi už měsíce nekvetla orchidej: Pěstitel mi poradil zaručený způsob, jak rychle rozkvést i starou rostlinu!

Smíchejte obyčejný ocet s cukrem, pracím mýdlem a dobře si zapamatujte tento recept: Poklad do každé domácnosti!

Přírodní čistič pro játra: 2 lžíce tohoto nápoje denně, játra funguje jako v 20-tce a cholesterol v normě!

Tohle poraďte každému, koho trápí bolavé klouby a zvláště kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc!

Zapomeňte na drahé léky z lékárny, mezi kořením máte hotový poklad: Tymián likviduje viry, oregano zabírá na kašel a kmín zastaví rýmu!

Nepřidávejte ji jen do limonád: Nejlepší bylinka na hubnutí a pro zdravé srdce, cévy a pokožku – všímat by si ji měli hlavně ženy !

Toto řekněte každému, koho trápí kříže a bolavé kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc !!