Jak ochránit ledviny před trvalým poškozením? Nikdy nedělejte těchto 5 věcí!




Mezi nejdůležitější orgány v lidském těle jsou urřitě ledviny. Díky nim funguje mnoho velmi důležitých funkcí a právě proto bychom se měli o ledviny o to víc starat.

Ledviny

Podle expertů přefiltrují ledviny každý den 120 až 150 litrů krve a vyprodukují 1 až 2 litry moči, která odvádí z těla extra tekutiny a v nich rozpuštěné toxiny a jiné odpadní látky.

Úkoly ledvin:

  • udržují rovnováhu elektrolytů
  • produkují hormony
  • regulují krevní tlak
  • podílejí se na krvetvorbě
  • udržují silné kosti

Onemocnění ledvin

Téměř každý desátý člověk trpí nějakým onemocněním ledvin a dokonce každý třetí má zvýšené riziko rozvoje nemoci tohoto párového orgánu.
Odhaduje se, že následky nemocných ledvin mají na svědomí větší množství úmrtí než rakovina prsu či prostaty.
O ledviny je třeba se opravdu dobře starat. Při jejich nesprávné funkci hrozí, že vzniknou onemocnění jako: cukrovka, vysoký tlak, glomerulonefritida (poškození ledvinových filtrů), infekce či ledvinové kameny.

Příznaky nemocných ledvin

  • únava, slabost
  • těžké a bolestivé močení
  • pěnivá, růžová nebo tmavá moč (příznak krve v moči)
  • zvýšená potřeba močení, zejména v noci
  • oteklé oči
  • zvýšená žízeň

Jak ochránit ledviny

1) Nedostatečný příjem tekutin

Zřejmě i sami víte, že byste měli mít dostatečný a pravidelný příjem tekutin, nejlépe čisté, nepřislazované a nebublinkové vody.
Hlavní funkcí ledvin je odvádění toxinů z těla a regulovat elektrolyty. Při nedostatku tekutin se v krvi hromadí toxické látky, které následně poškozují nejen ledviny, ale i ostatní tělesné orgány.
Navíc hustá krev omezuje schopnost ledvin filtrovat nečistoty, čímž se daný problém ještě znásobuje.
Doporučuje se denní příjem 2 až 2,5 litru tekutin.

2) Pití příliš mnoho kávy

Nadměrné množství kofeinu v těle poškozuje ledviny tím, že zvyšuje krevní tlak a vede k jejich přetěžování.
To pak může mít z dlouhodobého hlediska několik vážných následků.
Současná studie publikovaná v Mezinárodním žurnálu ledvin objevila vztah mezi nadměrným příjmem kofeinu a ledvinovými kameny. Důvodem je zvýšený objem vápníku v moči.
To samozřejmě neznamená, že byste měli úplně přestat konzumovat kávu nebo jiné nápoje s obsahem kofeinu. Je vhodné je však limitovat na 1 až 2 šálky kávy nebo 3 šálky zeleného nebo černého čaje za den.

3) Vysoká konzumace soli

Na sůl byste si měli dávat velký pozor, protože ta poškozuje nejen ledviny, ale i celkové zdraví člověka.
Ledviny totiž metabolizují až 95% sodíku, který zkonzumujete. Jeho nadměrný příjem ledviny velmi přetěžuje a způsobuje vážné komplikace.
Časem dochází ke snižování odbourávání sodíku a jeho akumulaci v těle. To vede k zadržování tekutin, otokům a vysokému krevnímu tlaku, což celou situaci dále zhoršuje.
Váš denní příjem soli by neměl přesáhnout 5 gramů, což je přibližně 1 čajová lžička. A pozor, nejde jen o čistou sůl, ale i tu, kterou obsahují jiné potraviny (pečivo, masné výrobky, sýry a podobně).

4) Příliš mnoho alkoholu

Podobně jako u kávy, i alkohol můžete konzumovat, ale střídmě. Jeho nadměrný příjem vede k vážným problémům s ledvinami a dalším zdravotním komplikacím.
Vysoká konzumace alkoholu způsobuje usazování kyseliny močové v močovodu, čímž dochází k obstrukci a ztíženému proudění moči. Jde o vážný stav, který může vyústit dokonce až selháním ledvin.
Alkohol navíc způsobuje dehydrataci, což také ztěžuje činnost ledvin.
Doporučuje se nepít denně více než 2 standardní alkoholické nápoje (přibližně 2 x 3,3 dcl piva nebo 2 x 1,5 dcl vína) u mužů nebo 1 alkoholický nápoj u žen.

5) Nedostatek spánku

Podle expertů je nedostatek spánku špatný nejen pro vaše ledviny, ale celé tělo. Dospělý člověk by měl mít 6 až 8 hodin kvalitního spánku každou noc.
Cokoli méně než uvedený čas může mít na tělo, včetně ledvin z dlouhodobého hlediska zničující účinky.
Věděli jste, že během spánku se vaše tělesné orgány a tkáně regenerují? To znamená, že pokud málo spíte, tělo se nestíhá dostatečně regenerovat a následně dochází k poškozování orgánů.
Nedávná studie odhalila, že nedostatek spánku vede k vysokému krevnímu tlaku a ateroskleróze, což nadmíru zvyšuje riziko poškození ledvin.
Vaše ledviny fungují perfektně tehdy, když máte zdravé spánkové návyky a rovnováhu mezi prací a odpočinkem.



Byl tento návod užitečný?



Komentáře

Doporučené články

Toto cvičení jsem dělala jen jednou za 2 dny: Hned mě přestal bolet záda!

Pravidla výsadby ozimého česneku: Sklizeň budete rozdávat celé rodině, protože budete mít na kila!

Toto poraďte každému, komu v lete opúchajú nohy: Overené, odskúšané, toto zaberá najrýchlejšie!

Mám už dávno po 50-tce, ale až dnes vím, na co ve skutečnosti slouží spodní zásuvka na troubě: Tušili jste o tom?

Připáleniny a mastnota zmizí doslova před očima: Domácí trik, jak vyčistit i velmi zanedbané hořáky na sporáku!

Díky tomuto mi už měsíce nekvetla orchidej: Pěstitel mi poradil zaručený způsob, jak rychle rozkvést i starou rostlinu!

Smíchejte obyčejný ocet s cukrem, pracím mýdlem a dobře si zapamatujte tento recept: Poklad do každé domácnosti!

Přírodní čistič pro játra: 2 lžíce tohoto nápoje denně, játra funguje jako v 20-tce a cholesterol v normě!

Tohle poraďte každému, koho trápí bolavé klouby a zvláště kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc!

Zapomeňte na drahé léky z lékárny, mezi kořením máte hotový poklad: Tymián likviduje viry, oregano zabírá na kašel a kmín zastaví rýmu!

Nepřidávejte ji jen do limonád: Nejlepší bylinka na hubnutí a pro zdravé srdce, cévy a pokožku – všímat by si ji měli hlavně ženy !

Toto řekněte každému, koho trápí kříže a bolavé kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc !!