Jak se zbavit navždy bolesti zad, ramen a krku? Snadné tipy




Bohužel, většina lidí někdy během svého života trpí bolestmi zad, ramen a krku. Ztuhlost a bolest oslabují krční svaly a vedou k svalovým křečím.

Bolest zad

Bolest je často důsledkem předchozího úrazu, degenerovaného obratle nebo ploténky, hernie či stenózy páteře. Může být však také důsledkem věku, špatného držení těla, přetěžování a ohybů páteře.
Mezi méně známé, ale o to častěji příčiny problémů s páteří, patří ironicky i cvičení či nespavost nebo čtení knih v posteli.
V až 85% komplikací nelze odhalit skutečnou příčinu bolestí, dokonce ani s použitím magnetické rezonance.
V případě akutních bolestí, ty obvykle do 1 měsíce samy odezní. Chronické však trvají déle, samy nezmizí a bez správné léčby se zvyknou ještě zhoršovat.

Tipy na odstranění bolesti zad a krku

Na léčbu bolestí zad vyzkoušejte cvičení a strečink. Zároveň se vyhýbejte dlouhému sezení. Vždy se po nějakém čase postavte a trocha projděte.
Bolest je někdy způsobena i starými a vyležanými matracemi. Doporučuje se měnit matrace na posteli, kde pravidelně spíte každých 5 let.
Snažte se také vyhýbat spánku na břiše, protože to zvykne bolesti zhoršovat.
Choďte často na procházky a turistiku
Nezvedejte těžké předměty, protože to může způsobit úraz a poškození obratlů páteře.
Pokud máte malé děti, při jejich zvedání využívejte více dřepy a stehenní svaly než ohyby zad.
U ostatních činnostech, hlavně nošení tašek či mytí zubů, krčte kolena.
Kromě samotného zad, v ohrožení jsou často i ramena. Nejčastěji se jedná o rizika jako jsou ztuhlé ramena, zlomeniny kostí na ruce, vykloubení či nestabilní klouby.

Příčiny bolesti v krku

  • poškozené nebo natažené tkáně v krku (svaly, šlachy, vazy)
  • sedavý způsob života
  • málo fyzické aktivity
  • křeče (nedostatek hořčíku a vitamínů skupiny B)
  • špatné držení těla při chůzi nebo sezení
  • stres
  • nadměrné strečinku
  • špatná poloha během spánku

Tipy na odstranění bolesti krku

1. Snižte míru stresu, protože ten způsobuje několik zdravotní komplikace. Vyzkoušejte relaxační cvičení, meditace jógu a jiné věci, které vás dokáží uklidnit.

2. Pro uvolnění svalů využívejte masáže (viz úvodní obrázek).

3. Aplikujte střídavě studené a horké zábaly na bolavá místa každých pár hodin.

4. Pravidelně cvičte a hýbejte krčními svaly, abyste je zrelaxovali.

5. Změňte pozici, ve které spíte nebo si vyměňte polštář. Výhodnější jsou péřové polštáře, které jsou měkké a mají na krk pozitivní vliv. Vhodné jsou i polštáře s paměťovou pěnou, které se přizpůsobují tvaru hlavy a krku.

6. Vyhýbejte se tvrdým polštářem, které způsobují ztuhnutí krčních svalů.

7. Pokud spíte na boku, neohýbejte páteř.

8. Při cestování použijte cestovní polštář a adekvátní podporu kloubů.

Video

Na následujícím videu si můžete prohlédnout cvičení pro uvolnění svalů, zmírnění bolestí a okamžité zrelaxování křečí v kru

Uvedené video je v angličtině. Pokud nerozumíte anglicky, zde je stručný český popis:

Pro uvolnění ztuhlosti v krku, ramenou a horní části zad se postavte s rukama dole u těla.

Uvedený cvik opakujte 10 až 12 krát. Na konci rukama mírně protřepe, aby se zrelaxovali svaly.

Tak a to je vše, užijte si svůj hezký a bezbolestný den!



Byl tento návod užitečný?



Komentáře

Doporučené články

Toto cvičení jsem dělala jen jednou za 2 dny: Hned mě přestal bolet záda!

Pravidla výsadby ozimého česneku: Sklizeň budete rozdávat celé rodině, protože budete mít na kila!

Toto poraďte každému, komu v lete opúchajú nohy: Overené, odskúšané, toto zaberá najrýchlejšie!

Mám už dávno po 50-tce, ale až dnes vím, na co ve skutečnosti slouží spodní zásuvka na troubě: Tušili jste o tom?

Připáleniny a mastnota zmizí doslova před očima: Domácí trik, jak vyčistit i velmi zanedbané hořáky na sporáku!

Díky tomuto mi už měsíce nekvetla orchidej: Pěstitel mi poradil zaručený způsob, jak rychle rozkvést i starou rostlinu!

Smíchejte obyčejný ocet s cukrem, pracím mýdlem a dobře si zapamatujte tento recept: Poklad do každé domácnosti!

Přírodní čistič pro játra: 2 lžíce tohoto nápoje denně, játra funguje jako v 20-tce a cholesterol v normě!

Tohle poraďte každému, koho trápí bolavé klouby a zvláště kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc!

Zapomeňte na drahé léky z lékárny, mezi kořením máte hotový poklad: Tymián likviduje viry, oregano zabírá na kašel a kmín zastaví rýmu!

Nepřidávejte ji jen do limonád: Nejlepší bylinka na hubnutí a pro zdravé srdce, cévy a pokožku – všímat by si ji měli hlavně ženy !

Toto řekněte každému, koho trápí kříže a bolavé kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc !!