Jak zastavit bolest krční páteře? Nejjednoduší způsob od fyzioterapeuta pro celou rodinu




Průměrně člověk stráví 2-4 hodiny každý den sezením u počítače. Jsou mezi námi lidé, kteří u počítače ale každý den tráví mnohem více času. A není žádným překvapením, že tato moderní doba vede k některým následkům. Velký tlak, který je na krční páteř vyvíjen způsobuje bolest, která se časem stane dlouhodobou.

Bolest krční páteře

Touto bolestí dnes trpí mnoho lidí a většina z nich neví, jak se této bolesti zbavit. Máme pro vás návod, jak se ji zbavíte vy i kdokoliv z vaší rodiny.

1. Masáž tenisovým míčkem

Chyťte tenisový míček a začněte masírovat spodek lebky různými směry – mluvíme o masáži, ne o nadměrném tlaku.
Pokud máte pocit, že jste narazili na ztuhlou oblast, věnujte se jí alespoň 20-30 sekund, přičemž během tohoto času neustále vyvíjíte tlak na tuto oblast, pak uvolníte a pokračujte v masírování.

Výsledky: Tenisový míč vám pomůže obnovit pohyblivost krku protože se snadno dostane do měkké tkáně a rozbíjí ztuhlé a napnuté svalová vlákna.

2. Most (naopak)

Ležte rovnou na břiše s brada na podlaze a ruce umístěné po stranách.
Ohněte kolena tak, aby vaše paty byly nad zadkem.
Uchopte si kotníky oběma rukama.
Vdechujte a zvedejte paty až ke stropu a stehnům směrem od podlahy. Vytáhněte trup a současně hlava z podlahy.
Držte pozici na 10 sekund.
Pomalu spouštějte své tělo na podlahu přičemž vydechujete.

Výsledky: Pozice vám pomůže zpevnit ramena a tím a posílíte svaly zad a kritické oblasti krční páteře.

3. Velbloud

Klekněte si na podlahu, kolena na šířku ramen a stehna kolmo na zem.
Jemně se ohněte směrem dozadu tak, aby se dlaně dotkly chodidel.
Uchopte chodidla oběma rukama. Pokud to není možné, otočte alespoň prsty směrem ke chodidlům.
Zatlačte hlavu dozadu a držte pózu asi 30-60 sekund a pak se vraťte do výchozí polohy.

Výsledky: Pozice vám pomůže zmírnit ztuhlost svalů krku a zvýšit pohyblivost v této oblasti.

4. Kobra

Lehněte si tváří k zemi. Nejdříve cvičení provádějte bez závaží, po týdnu si vezměte i malé činky nebo jiné závaží. Opakujeme 30x přesně tak, jak vidíte na videu.

Výsledky: Pozice vám pomůže prodloužit a zpevnit přední svaly krku a vyrovnat ramena, abyste obnovili přirozené zakřivení křivku páteře.

5. Brada

Sedněte si a položte prsty na bradu.
Udržujte své oči směrovány na obzor, opatrně tlačte bradu zpět směrem k hrdlu, dokud necítíte hranici – takzvané dno vaší hlavy.
Držte pozici na 5 sekund a znovu natáhněte bradu dopředu.
Opakujte 10 krát.

Výsledky: Cvičení na brady vám pomůže zarovnat zmírnit tlak v páteři a snížit napjatost svalů v krku.

6. Rohová pozice

Postavte se do rohu svého pokoje. Stůjte přibližně 2 metry od stěny.
Položte obě předloktí na stěny před sebou – každou na jednu stěnu. Udržujte lokty mírně pod výškou ramen.
Nakloňte se k rohu, dokud necítíte tlak na hrudi a ramenou.
Držte pózu 30-60 sekund a pak se vraťte do výchozí polohy.

Výsledky: Rohová pozice vám pomůže posílit svaly na krku a potlačit bolest, napětí a nepohodlí v této oblasti.

7. Dvojboj pro zdravý krk bez bolesti

Chcete-li provést rychlé procvičení přední části krku, pomalu ohýbejte bradu směrem nahoru a držte ji tak po dobu 15 sekund. Potom zvedněte hlavu zpět do výchozí polohy. Natočte hlavu dozadu a držte pózu na 15 sekund. Opakujte cvičení 10 krát z obou poloh.
Chcete rozhýbat boční stranu krku, skloňte hlavu doleva, přitáhněte levé ucho k levému ramenu. Držte pozici na 30 sekund, pak se vraťte do výchozí polohy a opakujte s druhou stranou. Proveďte celkem 10 opakování.



Byl tento návod užitečný?



Komentáře

Doporučené články

Toto cvičení jsem dělala jen jednou za 2 dny: Hned mě přestal bolet záda!

Pravidla výsadby ozimého česneku: Sklizeň budete rozdávat celé rodině, protože budete mít na kila!

Toto poraďte každému, komu v lete opúchajú nohy: Overené, odskúšané, toto zaberá najrýchlejšie!

Mám už dávno po 50-tce, ale až dnes vím, na co ve skutečnosti slouží spodní zásuvka na troubě: Tušili jste o tom?

Připáleniny a mastnota zmizí doslova před očima: Domácí trik, jak vyčistit i velmi zanedbané hořáky na sporáku!

Díky tomuto mi už měsíce nekvetla orchidej: Pěstitel mi poradil zaručený způsob, jak rychle rozkvést i starou rostlinu!

Smíchejte obyčejný ocet s cukrem, pracím mýdlem a dobře si zapamatujte tento recept: Poklad do každé domácnosti!

Přírodní čistič pro játra: 2 lžíce tohoto nápoje denně, játra funguje jako v 20-tce a cholesterol v normě!

Tohle poraďte každému, koho trápí bolavé klouby a zvláště kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc!

Zapomeňte na drahé léky z lékárny, mezi kořením máte hotový poklad: Tymián likviduje viry, oregano zabírá na kašel a kmín zastaví rýmu!

Nepřidávejte ji jen do limonád: Nejlepší bylinka na hubnutí a pro zdravé srdce, cévy a pokožku – všímat by si ji měli hlavně ženy !

Toto řekněte každému, koho trápí kříže a bolavé kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc !!