Jak zjistit zda není člověk tlustý, ale má jen nafouknutá střeva? Jak se tohoto problému zbavit?




Břicho, které je nafouknuté jako balón není ani příjemné a ani atraktivní. Nadýmání patří k běžným problémům po těžkém jídle. Plynatost je ale pro mnohé z lidí každodenním nepříjemným problémem.

Co je příčinou nadýmání a jak se ho zbavit

Dozvíte o příčinách, které nadýmání způsobují a jak se nadměrné plynatosti snadno zbavit.

1. Nedostatečný příjem vody

Dehydratace je hlavní příčinou několika zdravotních potíží, včetně plynatosti střev. Nadměrné pití kávy a alkoholu k tomuto problému ještě více přispívají.
Kdy naposled jste za den vypili 6 až 8 sklenic vody?
Pokud tělu chybí voda, nahrazuje ji tekutinou z tkání. To pak vede k nepříjemnému nadýmání, které se může jevit jako zadržování vody, ale opak je pravdou. Tělu voda chybí.
Proto se snažte pít mnohem více vody.

2. Zácpa

Zácpa bývá dost nepříjemná věc a připomíná vám, že byste měli konzumovat více potravin s obsahem vlákniny.
Plyny, které zůstávají uvězněné za uvízlé stolicí nezůstanou v klidu velmi dlouho a postupně se začnou přesouvat nahoru-dolů po střevě. Výsledkem je pak nepříjemně nafouknuté břicho a případně i pociťování bolestí.
Vlákninu jezte postupně, jinak si problém jen zhoršíte. Pořiďte si celozrnné pečivo, vyhýbejte se bílému chlebu.

Zároveň zahrňte do stravy i více ovoce zeleniny. Můžete pít i smoothies, které si však připravujte v mixéru, ne odšťavňovači, protože ten odděluje šťávu od vlákniny.

3. Chronický stres

Věřte tomu nebo ne, ale i stres může způsobovat nadýmání. Když jste pod stresem, tehdy váš trávicí systém nevykonává své funkce správně.
Zkuste se proto snažit uvolnit od negativních emocí. Ani se nenadějete a vaše problémy s nadýmáním rázem pominou.

4. Rychle jíte

Částečně požuvané jídlo se v žaludku a střevech pomaleji tráví, následkem čehož bývá nadýmání.
Je to tak jednoduché …
Proto se při pojídání nikam nespěchejte, jezte pomalu a potravu v ústech důkladně žvýkejte.

5. Sacharidy a cukry

Nadměrná konzumace cukrů a sacharidů může přispívat ke zvýšené plynatosti ve střevech.
Pouvažujte nad tím, abyste potraviny s vysokým obsahem sacharidů a cukrů nahradily potravinami, které je obsahují menší množství.
Omezte také alkohol a jezte více čerstvého ovoce a zeleniny.



Byl tento návod užitečný?



Komentáře

Doporučené články

Toto cvičení jsem dělala jen jednou za 2 dny: Hned mě přestal bolet záda!

Pravidla výsadby ozimého česneku: Sklizeň budete rozdávat celé rodině, protože budete mít na kila!

Toto poraďte každému, komu v lete opúchajú nohy: Overené, odskúšané, toto zaberá najrýchlejšie!

Mám už dávno po 50-tce, ale až dnes vím, na co ve skutečnosti slouží spodní zásuvka na troubě: Tušili jste o tom?

Připáleniny a mastnota zmizí doslova před očima: Domácí trik, jak vyčistit i velmi zanedbané hořáky na sporáku!

Díky tomuto mi už měsíce nekvetla orchidej: Pěstitel mi poradil zaručený způsob, jak rychle rozkvést i starou rostlinu!

Smíchejte obyčejný ocet s cukrem, pracím mýdlem a dobře si zapamatujte tento recept: Poklad do každé domácnosti!

Přírodní čistič pro játra: 2 lžíce tohoto nápoje denně, játra funguje jako v 20-tce a cholesterol v normě!

Tohle poraďte každému, koho trápí bolavé klouby a zvláště kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc!

Zapomeňte na drahé léky z lékárny, mezi kořením máte hotový poklad: Tymián likviduje viry, oregano zabírá na kašel a kmín zastaví rýmu!

Nepřidávejte ji jen do limonád: Nejlepší bylinka na hubnutí a pro zdravé srdce, cévy a pokožku – všímat by si ji měli hlavně ženy !

Toto řekněte každému, koho trápí kříže a bolavé kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc !!