Jaké jsou příčiny zadržování vody v těle a jak to zvrátit? 6 jasných příčin zadržování vody v těle!




Zadržování vody, známé také jako otok, je způsobeno akumulací tekutiny v tkáních a dutinách nebo dokonce v oběhovém systému. Výsledkem je otok nohou, paží a kotníků.

Zadržování vody v těle

Nejčastěji se vyskytují během těhotenství, ale mohou se vyskytnout kdykoli.

Příčiny otoku

  • fyzicky aktivní
  • léky užívají po dlouhou dobu
  • vedou sedavý životní styl
  • stráví spoustu času cestováním letadlem

I když to není život ohrožující onemocnění, může to být známka progrese onemocnění ledvin nebo progresivního srdečního selhání.

Nadbytek příjmu sodíku

Pokud konzumujete potraviny bohaté na sůl a nepijete dostatek tekutin, vaše tělo reaguje a vytváří rezervy. To vede k zadržení vody.
Voda může zvýšit objem článků až 20krát.
Je důležité vědět, že sůl není jediným zdrojem sodíku. Ve velkém množství se také nachází v zpracovaných potravinách, masných výrobcích (klobásy, klobásy, šunka).
Sůl také obsahuje koření nebo konzervovaná zelenina. Himálajská nebo mořská sůl jsou užitečnější formou soli, ale to neznamená, že jejich příjem není sledován.

Nedostatek hořčíku

Nedostatek hořčíku je dalším faktorem, který může vést k zadržování vody v těle.
Hořčík je minerál, který je potřebný téměř pro všechny tělesné funkce. Proto pokud vašemu tělu chybí, může to vést k zadržení vody v těle a otoku.
Jedna studie zjistila, že užívání 200 mg hořčíku denně může snížit otoky u žen, ke kterým dochází během premenstruační periody.
Proto se doporučuje používat stravu bohatou na hořčík nebo doplnit ji ve formě dietních doplňků.
Potraviny s vysokým obsahem hořčíku zahrnují špenát, tmavou čokoládu, sušené ovoce, jogurt, tmavě zelenou zeleninu, avokádo, ořechy, celozrnná a hrách.

Nedostatek vitaminu B6

Vitamin B6 řídí mnoho procesů těla, které ovlivňují rovnováhu vody. Pokud vaše tělo trpí nedostatkem tohoto vitaminu, může to vést k otokům.
Časopis Caring Sciences publikoval studii, která ukázala, že ženy, které trpěly otokem způsobeným premenstruačním syndromem, zlepšily tento stav při užívání vitamínu B6.
Jedná se o ve vodě rozpustný vitamín, který vyžaduje mnoho aktivátorů kofaktorů. Proto je lepší užívat ho ve formě stravy, která ho obsahuje, a ne jako doplněk.
Potraviny bohaté na vitamín B6 zahrnují kuřecí maso, loupané brambory, pistácie, hovězí maso, tuňáky, banány, sušené ovoce a slunečnicová semena.

Nedostatek draslíku

Draslík je minerál nezbytný pro správné fungování všech buněk, orgánů a tkání. Stejně jako hořčík, draslík hraje roli při udržování vodní rovnováhy v těle.
Nadměrný příjem soli a omezení jídel bohatých na draslík často vedou ke snížení hladiny draslíku a v důsledku toho k zadržování vody a edému.
Kromě toho nedostatek draslíku způsobuje křeče a zvýšení hmotnosti.
Další zajímavou vlastností draslíku je, že má schopnost snížit obsah sodíku. Toto je také nazýváno čerpadlem sodíku a draslíku, kde jeden prvek nahrazuje a tlačí jiný.
Draslík se nachází ve většině plodů: meloun, meloun cukru a med.

Dehydratace

Nedostatečný přívod vody může vést k dehydrataci, která postupně přenese tělo do režimu přežití.
V tomto okamžiku, i přes nízký příjem tekutiny, voda v těle začne zůstat.
Tento stav můžete zmírnit tím, že pravidelně pijete vodu bohatou na draslík a šťávy. Nápoje, jako je káva nebo šumivá voda, mohou vaše buňky dehydratovat ještě více!

Nadměrná spotřeba průmyslově zpracovaných potravin

Zpracované potraviny obsahují nejen velké množství sodíku a cukru, ale mohou také obsahovat umělé přísady do potravin. Ti, kteří jsou na těle, jsou toxičtí a zatěžují ledviny a játra.
Potraviny bohaté na cukr, stejně jako umělé sladidla, mohou způsobit rychlý vzestup hladiny cukru v krvi a inzulínu.
Proto byste měli snížit spotřebu zpracovaných potravin. Současně budete udržovat detoxikaci a snižovat riziko několika chronických onemocnění.

Bylinky snižující otok

Konečně existuje několik bylin, které jsou velmi užitečné pro snížení retence vody v těle, protože mají diuretické vlastnosti:

  • pampeliška
  • petržel
  • ibišku
  • kopřiva
  • česnek
  • kopr



Byl tento návod užitečný?



Komentáře

Doporučené články

Toto cvičení jsem dělala jen jednou za 2 dny: Hned mě přestal bolet záda!

Pravidla výsadby ozimého česneku: Sklizeň budete rozdávat celé rodině, protože budete mít na kila!

Toto poraďte každému, komu v lete opúchajú nohy: Overené, odskúšané, toto zaberá najrýchlejšie!

Mám už dávno po 50-tce, ale až dnes vím, na co ve skutečnosti slouží spodní zásuvka na troubě: Tušili jste o tom?

Připáleniny a mastnota zmizí doslova před očima: Domácí trik, jak vyčistit i velmi zanedbané hořáky na sporáku!

Díky tomuto mi už měsíce nekvetla orchidej: Pěstitel mi poradil zaručený způsob, jak rychle rozkvést i starou rostlinu!

Smíchejte obyčejný ocet s cukrem, pracím mýdlem a dobře si zapamatujte tento recept: Poklad do každé domácnosti!

Přírodní čistič pro játra: 2 lžíce tohoto nápoje denně, játra funguje jako v 20-tce a cholesterol v normě!

Tohle poraďte každému, koho trápí bolavé klouby a zvláště kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc!

Zapomeňte na drahé léky z lékárny, mezi kořením máte hotový poklad: Tymián likviduje viry, oregano zabírá na kašel a kmín zastaví rýmu!

Nepřidávejte ji jen do limonád: Nejlepší bylinka na hubnutí a pro zdravé srdce, cévy a pokožku – všímat by si ji měli hlavně ženy !

Toto řekněte každému, koho trápí kříže a bolavé kolena: Ověřené, odzkoušené – toto zabere za 1 noc !!